لسکوکلایه عکس

مدیر سایت . غلامرضاوظیفه شناس عکسها رو خودم میگیرم

ملخ نوعی ملخ در شمال (ادامه مطلب را بخوانید )


آخوندَک را به هر یک ازحشرات راسته آخوندکان گویند. این حشره به نامهای فال‌بین و قاطرکُش نیز معروف است چون از آب دهان این حشره فاطرمسموم می‌شود.

آخوندک حشره‌ای است سبزفام، ملخ‌وش، باریک و کشیده با پاهای دراز، سر بزرگ و دو جفت بال که هنگامی که آرام می‌ایستد پاهای خود را مانند دو دست به سمت جلو نگه می‌دارد و در این حالت از این جهت که انگار دارد دعا می‌خواند، او را در فارسی آخوندک می‌خوانند؛ چون که Mantis واژه‌ای یونانی به معنای پیغمبر است.  می‌خوانند  آ خوندک ماده پس از جفت‌گیری، جنس مخالف خود را شکار و از آن تغذیه می‌کند. البته این مورد بیشتر برای آخوندک‌هایی که وضع تغذیه مناسبی نداشته‌اند صدق می‌کند. این حشره می‌تواند مدت درازی را بدون آب و خوراک تاب آورد. برخی از انواع آخوندک قادرند سر خود را در زاویه‌ای ۱۸۰ درجه به اطراف بچرخاند. آن‌ها بیشتر در لابلای شاخ و برگ درختان زندگی می‌کنند و برای فریب طعمه ها، خود را به شکل شاخه‌ای کوچک در می آورند. هرگاه مگسی به نزدیک این حشره بیاید دستها را به سویش دراز کرده، آن را می‌گیرد و سپس آرام آرام به خوردنش مشغول می‌شود. آخوندک‌ها چون حشرات زیان‌آور برای کشاورزی و باغداری را شکار میکنند، برای این پیشه‌ها سودمند هستند.[۱] آخوندک دارای ۸۰۰ گونه‌است که ۲۰ نوع از آنها در آمریکای شمالی یافت می‌شود و همگی بالهایی به رنگ قهوه‌ای یا سبز و طول اندامی در حدود ۵ سانتی‌متر دارند.


نوعی ملخ در شمال تابه حال با این نوع ملخ بازی کردید خیلی قیافه ترسناکی داره وقتی که دستت رو به طرفش ببری سرش رو میچرخواند و دستاش رو حرکت میده ولی به هر حال جالبه


+ نوشته شده دریکشنبه 22 شهریور 1394ساعت 20:32توسط غلامرضاوظیفه شناس لسکوکلایه مقیم (تهران) | | تعداد بازدید : 433

مطالب قبلی

صفحات وبلاگ